شهروندان در آستانه نوروز برای فرار از ترافیک ترجیح می‌دهند اینترنتی خرید کنند و یکی از موارد خرید آنها بلیت برای سفرهای نوروزی و رزرو هتل است. اما همین خرید و رزرو اینترنتی می‌تواند آنها را در دام سودجویان بیندازد و معاون پلیس فتا راهکارهای پیشگیری از این اتفاق را بیان می‌کند.

کلاهبرداری اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: با نزدیک شدن به ایام تعطیلات و افزایش سفرهای نوروزی شاهد انجام تبلیغات مختلف در خصوص ارائه خدمات مسافرتی و توریستی نظیر رزرو هتل و خرید بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار هستیم.

وی افزود: در این میان، بعضی از شرکت‌ها قیمت هتل‌ها و بلیت‌ها را کمتر از بقیه اعلام می‌کنند و با پیش‌فروش آنها اقدام به دریافت مبالغی از شهروندان می‌کنند در حالی که رزروی در کار نیست.

سرهنگ پاشایی توصیه کرد: در صورت مشاهده این تبلیغات از مردم می‌خواهیم این موارد را به پلیس معرفی کنند. همچنین از سایت‌های نامعتبر بازدید نکنند.

این مقام انتظامی پلیس فتا اظهار کرد: به شهروندان توصیه می‌کنم قبل از هرگونه اقدام، موقعیت زمانی و مکانی شرکت مورد نظر را از طریق سایت نشان اعتماد الکترونیک کالا و خدمات استعلام و پس از مراجعه حضوری، اقدام به پرداخت مبلغ کنند.

کد خبر 484882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha